Kontrollansvarig
Den här tjänsten kräver inloggningTjänsten används endast för att komplettera befintligt ärende med anmälan om kontrollansvarig. Använd e-tjänsten för bygglov för att göra en fullständigt bygglovsansökan.
När du ska bygga, riva eller utföra markarbeten kan det behövas en kontrollansvarig, KA, för projektet (ex. nybyggnad av villor och större om- och tillbyggnad). Det här e-tjänsten används endast för anmälan om kontrollansvarig, för att göra fullständigt bygglovsansökan ska du använda e-tjänsten bygglov eller bygglov för nytt bostadshus.
Några enkla projekt som normalt inte behöver kontrollansvarig är: inglasning av altan, attefallsåtgärder, installation av eldstad och mindre om- och tillbyggnader utan installationer.
Förslag på kontrollansvarige lämnar du samtidigt/efter din ansökan.
Krav när du fyller i anmälan om kontrollansvarig
Om du fyller i som byggherre
- Kontaktuppgifter till kontrollansvarig: för- och efternamn, adress och postnummer, e-postadress, mobiltelefonnummer
- Certifieringsnummer och certifieringsorgan (RISE eller Kiwa)
- Behörighetsnivå
Om du fyller i som kontrollansvarig
- Kontaktuppgifter till byggherren: för- och efternamn, adress och postnummer, e-postadress, mobiltelefonnummer
Mer information om kontrollansvarig
Om du inte kan använda den digitala tjänsten eller behöver en pappersblankett
Kontakta Medborgarservice på 026-24 00 00 för att få hjälp.
Den här e-tjänsten ges av Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning - Tillsammans skapar vi framtidens samhälle i Hofors, Ockelbo och Sandviken.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
- Företagsnamn
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt - Verksamhetssystem
- 6 månader - E-tjänst
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan eller på kommunens hemsida sandviken.se/gdpr.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du kontakta kommunens dataskyddsombud:
Sandvikens Kommun
Dataskyddsombud
811 80 Sandviken
dataskyddsombud@sandviken.se
Telefonnummer: 026-24 12 53
Läs mer om Dataskyddsförordningen och dina rättigheter på Integritetsskyddsmyndigheten hemsida.
Personuppgiftsansvarig
Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd
vgs@sandviken.se
Medborgarservice
medborgarservice@sandviken.se
026-24 00 00