Klagomål på livsmedelshantering, anmäl
Här kan du lämna klagomål som rör brister på butiker, restauranger, skolkök och andra livsmedelsverksamheter i Hofors, Ockelbo eller Sandvikens kommun.
Det kan till exempel handla om att mat förvaras för varmt, att information som lämnas om maten inte är sann eller att det är smutsigt i köket.
Anmälan kan göras anonymt, men det är en fördel för oss om vi kan kontakta dig för att kunna göra en fullständig utredning. De kontaktuppgifter du lämnar blir behandlade enligt gällande regler för GDPR och när ärendet är slutbehandlat raderas uppgifterna i vårt datasystem.
Den här e-tjänsten ges av Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning - Tillsammans skapar vi framtidens samhälle i Hofors, Ockelbo och Sandviken.
![]() ![]() ![]() |
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan eller på kommunens hemsida sandviken.se/gdpr.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du kontakta kommunens dataskyddsombud:
Sandvikens Kommun
Dataskyddsombud
811 80 Sandviken
dataskyddsombud@sandviken.se
Telefonnummer: 026-24 12 53
Läs mer om Dataskyddsförordningen och dina rättigheter på Integritetsskyddsmyndigheten hemsida.
Personuppgiftsansvarig
Västra Gästriklands Samhällsbyggnadsförvaltning
vgs@sandviken.se
Frågor om e-tjänsten
Medborgarservice
medborgarservice@sandviken.se
026-24 00 00