Ändring eller avslut av tillståndspliktig försäljning av tobaksvaror, anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningDen här e-tjänsten gäller för dig som har verksamhet i Hofors, Ockelbo och Sandviken.
Här kan du anmäla ändringar som rör ditt tillstånd för att sälja tobaksvaror enligt Lagen om tobak och liknande produkter (2018:2088). Du kan även anmäla att du vill avsluta din försäljning av tobaksvaror.
I e-tjänsten kan du anmäla följande:
- Ändrade kontaktuppgifter
- Ändrade ägar- eller bolagsförhållanden (glöm inte att meddela ändringar i styrelsen även till Bolagsverket - använd gärna verksamt.se)
- Ändrat egenkontrollprogram
- Avbrott av tobaksförsäljning
- Avslut av tobaksförsäljning
Använda e-tjänsten som företagare
När du företräder ditt företag så använder du din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänsten (i dagsläget finns ingen e-legitimation för företagare).
Hämtning av dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du inte behöver fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Information om avgift
Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning kan komma att ta ut en avgift för anmälan om ändringar. Om du exempelvis anmäler ändrade ägar- eller bolagsförhållanden kan en ny utredning behöva genomföras.
Om du inte kan använda den digitala tjänsten eller behöver en pappersblankett
Kontakta Medborgarservice på 026-24 00 00 för att få hjälp.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
- Företagsnamn
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt - Verksamhetssystem
- 6 månader - E-tjänst
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan eller på kommunens hemsida sandviken.se/gdpr.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du kontakta kommunens dataskyddsombud:
Sandvikens Kommun
Dataskyddsombud
811 80 Sandviken
dataskyddsombud@sandviken.se
Telefonnummer: 026-24 12 53
Läs mer om Dataskyddsförordningen och dina rättigheter på Integritetsskyddsmyndigheten hemsida.
Personuppgiftsansvarig
Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd
vgs@sandviken.se
Medborgarservice
medborgarservice@sandviken.se
026-24 00 00
Följande behövs för e-tjänsten
- Organisationsnummer
- Du måste ha fyllt 18 år
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation