Fråga löneenheten

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som anställd eller tidigare anställd ställa frågor till Löneenheten och beställa arbetsgivarintyg. Ärenden behandlas i den ordning som dom kommer in och du får alltid ett svar från oss på Löneenheten. Vilket innebär att du inte behöver skicka in ett nytt ärende eller kontakta oss via telefon i väntan på återkoppling från oss.

Begäran om lönestatistik eller lönelistor så behöver du kontakta Medborgarservice på telefon 026-24 00 00.

Önskar du beställa ett tjänstgöringsintyg använder du e-tjänsten för att beställa tjänstgöringsintyg.

Arbetsgivarintyg

Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter bland annat om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du haft och varför anställningen avslutades.

Observera att arbetsgivarintyg inte kan utfärdas för dig som haft arvodesuppdrag eller uppdrag som förtroendevald.

Arbetsgivarintyg kan inte utfärdas framåt i tiden, utan endast för tid som du har arbetat.

Arbetsgivarintyg utfärdas endast till A-kassan och utfärdas i normalfallet för de senaste 13 månaderna av din anställningsperiod. Löneenheten utfärdar arbetsgivarintyget digitalt och du får ett mail/sms när arbetsgivarintyget finns att godkänna hos www.arbetsgivarintyg.nu eller hos din A-kassa.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa