Plogskada, anmäl
Den här tjänsten kräver inloggningI den här e-tjänsten kan du anmäla plogskada på fastighet eller fordon.
Om skada uppstår av att upplogade snömassor genom sin tyngd eller på annat sätt pressar sönder t.ex. ett staket blir väghållaren normalt inte ersättningsskyldig. Den fastighetsägare som sätter upp ett staket i tomtgränsen måste räkna med att det blir utsatt för påfrestningar vid snöröjning. Det är fastighetsägarens ansvar att staketet är så kraftigt att det står emot snömassorna
Förutom att anmäla här ska du även göra en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag.
För att vi ska kunna behandla ditt ärende så snabbt som möjligt är det bra om du bifogar skadeanmälan från ditt försäkringsbolag och bilder på skadan.
Mer information
Mer information om vad som gäller vid plogskada hittar du på sandviken.se
Följande behövs för e-tjänsten
- Bilder på skadan
- Skadeanmälan från ditt försäkringsbolag
- E-legitimation